יום ראשון, 29 באפריל 2012

טיפים למתגרשים

ביטוח הוא קרוב לוודאי הנושא האחרון העולה על דעתם של זוגות העומדים להתגרש.

עד שהגט יפריד בינינו
טיפים למתגרשים
כאשר מדובר בחלוקה של רכוש משותף, או לפעמים אפילו ויתור על רכוש מסיבות שונות ולא תמיד ברורות, או אפילו סכסוך של אחד מבני הזוג עם קרובי משפחתו המנסים למנוע ממנו לעשות ויתורים מיותרים וכואבים לטובת אדם שכבר איבד כלפיו כל סנטימנט ורגש.


רצוי לפעמים לקחת עוד אוויר לראות (או אפילו כדור הרגעה נוסף) ולחשוב על הדברים הבאים:


  1. ביטוחי חיים וביטוח תאונות אישיות - אפשר ורצוי לשנות את שם המוטב עוד לפני השלמת הליך הגירושין, על מנת שאם חו"ח קורה משהו רע תוך כדי התהליך, כספי הביטוח יגיעו לידים נאמנות למבוטח.
  2. ביטוחי דירה ורכב - גם כאן, כאשר עושים "הפרדת כוחות ורכוש" עוד לפני השלמת ההליך, רצוי לבדוק את הצורך בשינוי שם המבוטח לפי כל הביטוחים ושינוי סכום הביטוח לפי פוליסת הדירה וגם לדאוג במקרה הצורך לביטוח של הדירה אליה עובר בן הזוג שעוזב את הבית, אם אינו עובר להורים. במקרה של מעבר לדירת הורים, רצוי להגדיל את סכום הביטוח בפוליסה של דירת ההורים בהתאם, אלא אם כן הוא מגיע אליהם רק עם החוט של החשמל, לפי מערכון הגשש. בכל מקרה, חשוב לקחת בחשבון הסדרת תשלום המזונות גם את הוצאות הביטוח, לכאן ולכאן ולהימנע ככל האפשר מהמצב שבו הצד שויתר על רכוש יתחייב גם בהיסח הדעת לשלם בעבור הביטוח של אותוו רכוש למשך שנים רבות.


 בברכת המשך שבוע טוב,

שלכם

קטיה שורצמן, יועצת לניהול סיכונים בביטוח ומנהלת אתרי ביטוח

תגובה 1:

  1. זה נורא לחשוב על הדברים האלו. אני תמיד חשבתי שצריך שיהיה תהליך של גישור בגירושין, עוד לפני שמדברים על כל הפרטים וסוגרים מה הולך למי ואיך. חשוב שזה ייסגר בצורה טובה ונקייה, כי מדובר באנשים שממשיכים להיות חלק אחד של השני.

    השבמחק