יום שישי, 30 באוקטובר 2015

המבוטח אחראי לקריאת תוכן הפוליסה

לפי פסיקה של בית המשפט העליון המבוטח אחראי לקרוא את תוכן הפוליסה ולהגיב. על כן ביטוח שגוי אשר המבוטח לא דאג לבדוק את תוכן הפוליסה אלא רק תייק את המסמכים, עשוי לפעול לרעתו הואיל והוא לא עמד בחובתו לבדוק ולקרוא את מסמכי הביטוח.

דוגמא למקרה שיכול לפעול לרעת המבוטח, היא טעות שכיחה למדי כאשר חברת הביטוח או גם הסוכן מחליפים בין סכומי הביטוח של הסעיפים או הפרקים השונים בפוליסה. כך למשל יתכן מצב שבו במקום לבטח מבנה בסך 500,000 ש"ח ותכולה ע"ס 100,000 ש"ח הופכים את סכומי הביטוח וסכום הביטוח של התכולה הופך להיות לסכום הביטוח של המבנה וסכום הביטוח של המבנה הופך להיות לסכום הביטוח של התכולה, כאשר חברת הביטוח אינה אחראית לפי הפוליסה בעבור כל פרק או סעיף מעבר לסכום הביטוח.

דוגמא נוספת אפשרית היא לגבי סכומי הביטוח לציוד ולמלאי, כך שבמקום לבטח ציוד ע"ס 20,000 ש"ח ומלאי ע"ס 100,000 ש"ח הופכים את סכומי הביטוח וי שניזוק הוא כמובן המבוטח, אם לא קרא את הפוליסה והעיר על כך לסוכן או לחברת הביטוח בתוך תקופה סבירה.

בברכת שבת שלום


שלכם

קטיה שורצמן, יועצת ומרצה לניהול סיכונים, תביעות ביטוח ואתרים

2 תגובות:

  1. היי
    תוכלי לציין את מספר ההליך?
    תודה
    עו"ד זיזי זיו-ידלין

    השבמחק
  2. היי האם זה כולל ביטוח מקיף וחובה? היה לי קטע עם הסוכן שלי שלא כלל את המנוף בפוליסה ולאחר פגיעת המנוף במבנה הבנו בעצם שהמנוף לא מבוטח.. מי אשם?

    השבמחק