יום חמישי, 27 בספטמבר 2012

מתי לדאוג לחידוש ביטוח דירה עסק ורכב?

ביטוח של דירה, עסק ורכב נערך בדרך כלל לתקופה של שנה ובתום השנה יש לחדשו.

נשאלת השאלה מתי צריך להתחיל בהכנות לקראת חידוש הביטוח. מי שאינו עושה את ההכנות הדרשות מבעוד מועד עשוי למצוא את עצמו מופתע מאחד משני המצבים הבאים:

האפשרות הפחות גרועה - סוכן הביטוח חידש את הביטוח באופן אוטומטי - ההחמצה היא של התאמת הביטוח ובדיקת מחירים לקראת החידוש העשויה להוזיל את העלויות.

האפשרות הגרועה ביותר - הביטוח לא חודש - הואיל וחברת הביוח והסוכן אינם חייבים לחדש את הביטוח בתום שנה - ואם בינתיים קה משהו, אז בכלל....

על כן מומלץ להתחיל בהכנות כחודש לפני. לבדוק אם הביטוח המסתיים מתאים לצרכים (אותם אפשר לעדכן ורצוי גם לפני החידוש). כך למשל אם יש צורך לבטח נהג צעיר בביטוח הרכב, חל שינוי בערכי הרכוש המבוטח לפי ביטוח הדירה, נוספו עובדים חדשים לעסק וכו'.

במקביל לעדכון הביטוחים חשוב לדרוש ולקבל מסוכן הביטוח הקיים ניסיון תביעות בכתב מחברת הביטוח. מסמך זה יצורף יחד עם הגדרות הביטוח לשנה החדשה וינתן לסוכני ביטוח מתחרים כאשר כל סוכן יוגבל לחברת ביטוח אחת ולאיווצר מצב שבו שני סוכנים מייצגים את אותה חברת ביטוח מה שעשוי לפגוע בסיכוי שלכם לקבל מחיר טוב מאותה חברה, אלא אם כן מדובר בביטוח בפרמיה נמוכה ביותר של דירה או רכב פרטי, שם בד"כ אין משמעות לדבר.

הגבילו את הסוכני למועד תגובה שיהיה לפחות 10 ימים לפני החידוש, כך שתוכלו להשוות מחירים ותנאים (כולל מיגון העשוי אף הוא להוסיף לעלות הביטוח ועל כן יש לקחת אותו החשבון), בחרו את ההצעות הטובות ביותר והתמקחו עם הסוכנים לקבלת מחירים ותנאים נוחים יותר.

כאשר בחרתם חברת ביטוח, הקפידו לקבל אישור בכתב על תוקף הכיסוי הביטוחי עוד לפני מועד החידוש.


בברכת חתימה טובה ושנה טובה


שלכם,

קטיה שורצמן, יועצת לניהול סיכונים בביטח כללי ומנהלת אתרי ביטוח

תגובה 1:

  1. לצערי לא הקפדתי לחדש את ביטוח העסק שלי בזמן, ורק לאחר חצי שנה שמתי לב שאני משלם עליו הרבה יותר מידי כי חידשו לי אוטומטית את הפוליסה בלי ההטבות שהיו לי עד כה. בסופו של דבר יותר השתלם לי לעבור חברה, והשתמשתי בהפרש לsh solution התקנת מצלמות לעסק.

    השבמחק