יום שני, 13 בדצמבר 2010

פתאום מתעניינים בביטוח

פתאום מתעניינים בביטוח
בין נזקי האש המים והמוות, פתאום כולם מתעניינים בביטוח רוצים לדעת מה כולל ביטוח דירה ומה כולל ביטוח עסק.

אז ככה,

בכל הקשור לאובדן שכר דירה בשל נזק למבנה דירה אם מאש ואם מסערה, יש כיסוי ביטוחי גם לאובדן שכר דירה כשוכר וכמשכיר לתקופה שבה מבוצעות עבודות השיקום.

הכיסוי לשכ"ד בביטוח דירה מוגבל ל 10% מסכום ביטוח המבנה ולמשך שישה חודשים או שנה, לפי תוכנית הביטוח. הסכום ניתן בנוסף לסכום הביטוח של המבנה. בעניין נזקי אש לצמחיה, הדבר תלוי בתוכנית הביטוח.

בחלק מהפוליסות קיים כיסוי לשריפה של צמחיה המוגבל באחוזים בודדים מסכום הביטוח למבנה. לגבי נזקי סערה ושיטפון לצמחיה של דירה פרטית, בדרך כלל אין כיסוי ביטוחי. בביטוח דירה פרטית גם אין כיסו ביטוחי לנזק שנגרם בעת סערה לגדרות ולשערים ולחלחול מים בקירות ובתקרה וספיגתם בהם.

בעניין ביטוח נזקי סערה לעסק, לא כל העסקים מבוטחים כנגד נזקי טבע ואלו שכן מבוטחים, תנאי הפוליסות אינן זהות ויש לקרוא את התנאי של כל פוליסה כאשר התנאים הטובים ביותר הם התנאים שנקראים "תנאי ביט".

בביטוח עסק, ההשתתפות העצמית לנזקי טבע היא 5% מהנזק עם מינימום הנע בין 2,500$ ל 5,000$ לפי סכום הביטוח לרכוש באתר ומקסימום של 25,000$ או 50,000$, תלוי בסכום הביטוח לאתר.

ההשתתפות העצמית לנזקי טבע היא למשך אירוע הנמשך 72 עות כך שאם מדובר במערכת הנמשכת יותר מ 72 שעות, עשויים הבוטחים לשלם השתתפות עצמית כפולה.


בברכה

שלא תדעו ממכות של מים ומכות של אש


קטיה שורצמן, יועצת לניהול סיכונים ומנהלת אתרי ביטוח

תגובה 1:

  1. כל כך חשוב שאת לוקחת את הזמן כדי לחנך (זה ממש לחנך) אנשים על ביטוחים וחשיבותם! במיוחד רלוונטי לנושא ביטוח דירה, שלעיתים רבות מקבל התעלמות וממש לא בצדק.

    השבמחק